Воспит. работа
Учительская
Учащимся
Родителям
Соц.-пед. служба
Наши достижения

Советуем посетить
Внимание!
Готовимся к экзаменам!
В 2013 году впервые после очень длительного перерыва состоялся выпускной экзамен по иностранному языку, обязательно для всех учащихся 11-х классов учреждений общего среднего образования. Его назначение состоит в том, чтобы оценить уровень практического владения выпускниками изучаемым языком в соответствии с требованиями действующего образовательного стандарта. Методическое объединение иностранных языков школы ведет активную работу по подготовке к предстоящему экзамену. Для учащихся 9-11 классов проводится следующие занятие: факультативные занятия
«Лексико-грамматический практикум» (Остапец А.И., понедельник 15.00).
По требованию учащихся проводятся стимулирующие и поддерживающие занятия, а также возможная организация платных образовательных услуг.
В 2012 году учреждением образования «Минский государственный лингвистический университет» выпущены материалы для подготовки к обязательному выпускному экзамену по иностранным языкам с аудио приложениями.
Методическое объединение иностранных языков рекомендует данное пособие всем выпускникам!
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ
ПО ОРГАНИЗАЦИИ И ПРОВЕДЕНИЮ ОБЯЗАТЕЛЬНОГО ВЫПУСКНОГО ЭКЗАМЕНА ПО УЧЕБНОМУ ПРЕДМЕТУ ”ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК“ПО ЗАВЕРШЕНИИ ОБУЧЕНИЯ И ВОСПИТАНИЯ НА III СТУПЕНИ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ (Скачать)
Выпускной экзамен по учебному предмету «Иностранный язык» по завершении обучения и воспитания на III ступени общего среднего образования проводится по билетам, утвержденным Министерством образования Республики Беларусь, и включает собеседование по прочитанному тексту, собеседование по прослушанному тексту и беседу по ситуации общения. Образцы заданий для беседы по ситуации общения опубликованы в сборниках для подготовки к обязательному выпускному экзамену по иностранному языку, рекомендованных Научно-методическим учреждением «Национальный институт образования» Министерства образования Республики Беларусь. Билеты представляют собой раздаточный материал, непосредственно предназначенный для организации и проведения выпускного экзамена по иностранному языку.
ENGLISH
APPROXIMATE ANSWERS
CARD 1
I. 1. Read the article « Can Cheating Be Stopped» and say in 2-3 sentences what it is about.
I have read the article « Can Cheating Be Stopped». This text is about students who are using the internet to cheat in their coursework. I find this text very interesting because the author describes a problem not only for Britain and the USA.
2. Is cheating becoming a problem in the USA and Britain? Read aloud the extract which says about it.
More and more students at school and university are using the internet to cheat in their coursework. In Britain about 25% of students copy material from the internet when they write their homework. In the USA there is a similar problem. One report showed that about 54% of students copy from the internet when they prepare for the lessons.
3. How do students cheat using the internet?
For example, a student who has to write an essay on Shakespeare can find lots of different essays on particular plays and themes in Shakespeare and copy one of them.
4. Why do students cheat?
Nowadays, a lot of students are more practical in their attitude. They are only interested in passing the exams. They want only a good job therefore they facilitate their study.
II. Listen to the radio programme and answer the questions below.
- What books did Laura Reddington write trying to make a living?
To make a living Laura Reddington wrote romantic fiction. She had not any success. She did it only for easy money.
- What kind of story did she find one day?
One day she found the story of a man who thought he had found a new planet. And she made a detective novel from this story and a famous murder case in London.
- Why does Laura think about all the details before writing a book?
She prefer tothink about all the details before writing a book because planning helps to see all book from the beginning till the end. She likes to write a thout – out story.
III. Lets talk about family.
- What role does it play in each person’s life?
Family plays an important role in each person’s life. It always gives a sense of confidence and security. Your family can help you to solve any problem and forgive all your demerits.
- Do you have your own traditions?
Yes, we do. We try to have dinner together. We always celebrate birthdays and different holidays. In summer we go to the seaside together.
- What will you ask your British friend about his/her family?
I would like to ask such questions.Is your family large or small? Do you have your own family traditions? What role does it play in your life? Do you help your parents?
- What can you advise people who want to have a close and happy family?
Love is the key, I think. If you want to have a happy family you should be respectful and patient. Try always understand your parents ,brothers and sisters. And remember that your family is the most valuable thing in the world.
- Why are there so many one-parent families? How does the state help such families?
I think that this problem exists because people are too selfish today. They can not communicate and can not listen to each other. They think only about themselves. May be if реорle were more patient and kind this problem would not exist. The state helps such families giving benefits. Children can get free food at school.